Handelsbetingelser for Bamion.dk

Generelle oplysninger 
Bamion ApS
CVR-nr. 40551832
Ishøjvej 2C
4700 Næstved
support@bamion.dk 

---------

Vi ønsker at understrege, at du aldrig binder dig til nogle abonnementer eller får pålagt skjulte gebyrer, når du handler hos os.

Selvom det nok burde virke åbenlyst, har vi indtryk af, at nogle webshops desværre har kunder der uvidende binder sig til abonnementer, eller får pålagt skjulte gebyrer til deres køb.

Vores absolut #1 prioritet vil altid være, at du får den bedst mulige oplevelse her hos os.

Betaling

Vi modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og Maestro.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, medmindre andet selvfølgelig er aftalt.

Alle beløb hos os er i danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms.

Vi benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Bamion.dk bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Almindelige leveringer (GLS):

  • Fragtpris er altid kun 29 kr. (Gratis ved køb fra 500 kr.) uanset ordrens størrelse og vægt 
  • Leveringstiden er 2-5 hverdage (Altså ex. Weekender og helligdage), når du bestiller inden kl. 12, og din pakke vil blive leveret på din adresse i tidsrummet kl. 07-16 på leveringsdagen. Hvis du ikke er hjemme når pakken ankommer, og den ikke kan være i din postkasse, vil din pakke blive kørt til den nærmeste GLS PakkeShop, hvor du vil kunne hente din pakke allerede samme dag efter kl. 16. Chaufføren efterlader et kort i din postkasse med pakkens nummer, samt navn og adresse på hvor du kan hente din pakke. Her har du 10 dage til at hente din pakke, inden den automatisk vil blive returneret til os. Du har også mulighed for at udstede en fuldmagt til chaufføren, så han kan levere pakken på et nærmere angivet sted. Du kan læse mere på GLS hjemmeside her: https://gls-group.eu/DK/da/pakkelevering
  • Du får altid levering lige til døren, og vi sender dig dit trackingnummer, så snart din pakke er afsendt fra lageret.

Ekspress leveringer (DHL):

Hvis din samlede ordre vejer under 3 kg. får du også automatisk vist valgmuligheden at modtage med ekspresslevering.

  • Fragtpris er 79 kr. for ordrer på under 2 kg. og 99 kr. for ordrer på under 3 kg.
  • Leveringstiden er her 1-3 hverdage (Ex. Weekender og helligdage), når du bestiller inden kl. 12, og din pakke vil blive leveret på din adresse i tidsrummet kl. 07-16 på leveringsdagen. Hvis du ikke er hjemme når pakken ankommer, og den ikke kan være i din postkasse, vil chaufføren efterlade en seddel i din postkasse, med instrukser om at bestille genlevering. Her har du bl.a. også mulighed for at ændre leveringsdato, leveringsadresse, eller vælge at afhente på den terminal hvor forsendelsen opbevares (Kastrup, Fredericia eller Skanderborg). Du kan desuden give DHL Express permanent eller éngangs fuldmagt til at stille forsendelsen uden kvittering. Du kan læse mere på DHL’s hjemmeside her: https://www.dhl.dk/da/express/vaerd_at_vide/kundeservice_faq.html
  • Du får altid levering lige til døren, og vi sender dig dit trackingnummer, så snart din pakke er afsendt fra lageret.

Selvom det heldigvis ikke sker så tit, kan fejl eller forsinkelser hos GLS eller DHL forsinke din levering. Hvis det sker, gør vi selvfølgelig alt vi kan for at hjælpe dig, hvis du blot skriver til os på live chatten nederst i højre hjørne (Kl. 9-10 på hverdage), support@bamion.dk eller ringer 71 99 90 85 (Kl. 9-10 på hverdage).

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@bamion.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Bamion ApS
Ishøjvej 2C
4700 Næstved

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

    Reklamationsret

    Vi giver selvfølgelig 2 års reklamationsret på alle vores produkter, i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation. 

    Hvis den kedelige situation skulle opstå, at du har brug for at lave en reklamation på en vare, skriver du blot til os på live chatten nederst i højre hjørne (Kl. 9-10 på hverdage), support@bamion.dk eller ringer 71 99 90 85 (Kl. 9-10 på hverdage), så gør vi alt vi kan for at løse det.

    Vi dækker selvfølgelig også alle evt. returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Vi tilbyder yderligere at sende dig en forudbetalt returlabel omkostningsfrit, hvis du ikke selv ønsker at lægge ud. 

    Vær dog opmærksom på, at reklamationen naturligvis frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

    Varen sendes til:

    Bamion ApS
    Ishøjvej 2C
    4700 Næstved

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

    Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

    Privatlivspolitik

    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

    Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

    Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

    Personoplysningerne registreres hos Bamion ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

    Den dataansvarlige på bamion.dk er Bamion ApS.

    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@bamion.dk

    Hvis du vil, kan du læse mere om vores privatpolitik her: https://bamion.dk/pages/privatlivspolitik

    Cookies

    På Bamion.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

    Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Se hvordan du sletter dine cookies på https://www.thagaard.org/cookiehandtering/

    Log-statistik

    Vi bruger en log-statistik på Bamion.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på hjemmesiden den forlades mv.

    Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Bamion.dk

    Klagemuligheder

    Klager over produkter kan sendes til:

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
    Carl Jacobsens Vej 35
    2500 Valby
    www.forbrug.dk

    For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
    ec.europa.eu

    Ved klage skal vores email adresse angives: support@bamion.dk samt vores hjemmeside adresse https://www.bamion.dk.

    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

     

    Til:

    Bamion ApS

    Ishøjvej 2C

    4700 Næstved

    support@bamion.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

    __________________________________________________________________________________

    Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

    Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.04.2019